Blogitekstit

Ram Charan – What the CEO wants you to know

Ram Charan – What the CEO wants you to know

Samaan tapaan miten lääkäri käyttää tiettyjä mittareita, kuten pulssi, verenpaine ja paino auttaakseen diagnosoimaan terveyttäsi, niin yrityksen avainluvut auttavat arvioimaan yrityksen kunnon.
Chip & Dan Heath – The Power of Moments

Chip & Dan Heath – The Power of Moments

Paljon puhutaan asiakaskokemuksesta, mutta usein keskustelu jää mielestäni aika pinnalliselle ja epämääräiselle tasolle. The Power of Moments on kirja, josta voi ammentaa moneen, mutta eritoten tästä sai lopulta varsin yksinkertaisen (mutta superhyvän) työkalun asiakaskokemuksen kehittämiseen. Niin, ja synnyttihän tämä myös lampun siitä, miten kaoottisesta muuttorumbasta voi jättää jälkikasvulle hyvän maun.
MARK MANSON – Everything is F*cked

MARK MANSON – Everything is F*cked

Ponnistelu haasteiden eteen luo elämälle merkityksen, sanotaan Mark Mansonin kirjassa Everything is F*cked.
RAY DALIO – PRINCIPLES

RAY DALIO – PRINCIPLES

Ihminen tekee joka päivä päätöksiä. Hän mm. päättää nouseeko sängystä, lähteekö lenkille, mitä syö ja koska menee nukkumaan. Kirjassa Principles miljardöörisijoittaja Ray Dalio avaa, kuinka päätöksentekomekanismit ja kyky toteuttaa päätöksiä vaikuttavat menestymiseen elämässämme.
Darren Hardy – The Compound effect

Darren Hardy – The Compound effect

Tavat ovat yleensä varsin tiukassa, ja suurin osa porukasta ei ole koskaan pysähtynyt miettimään tapojensa vaikutusta elämäänsä sen kokonaiskuvassa, ja vaihtoehtokustannusten kautta. Kirjoitin blogitekstin Hardyn kirjasta, The Compound effect, jossa aihetta käsitellään laajemmin. Erittäin iso lukusuositus tälle inspiroivalle kirjalle!
Chris Smith – The Conversion Code

Chris Smith – The Conversion Code

Ostamisen muuttuessa jatkuvasti enemmän digitaaliseksi, se pärjää, joka hallitsee inbound-prosessin tehokkaimmin. Chris Smithin kirja The Conversion Code on ehdottomasti lukemisen arvoinen.
ROWAN HOOPER – SUPERHUMAN: Life at the extremes of our capacity

ROWAN HOOPER – SUPERHUMAN: Life at the extremes of our capacity

Mikä määrittää meidän kyvykkyytemme ajatella, toimia ja elää. Onko elämän pituus jo ennalta määritelty?
Paul Smith – Lead With a Story

Paul Smith – Lead With a Story

Paul Smith avaa kirjassaan ”Lead With a Story”, kuinka tarinalla sytytetään liekki kuulijassa.
Risto Siilasmaa – Paranoidi optimisti

Risto Siilasmaa – Paranoidi optimisti

Nokian tarina on ollut minulle pyhä, ja pelkäsin, että Siilasmaan & Fredmanin uutuuskirja Paranoidi optimisti antaisi tarinaan osumaa. Lue blogistani kuinka kävi.
Nassim Nicolas Taleb – The Black Swan

Nassim Nicolas Taleb – The Black Swan

Mustan joutsenen teorialla Taleb kuvaa ennustamattomia erittäin epätodennäköisiä tapahtumia. Vaikka emme pysty kuvittelemaan näitä tapahtumia ennalta, ovat nämä tapahtumat monesti jälkikäteen yksinkertaisia selittää toteen.
Hans Rosling – Faktojen maailma

Hans Rosling – Faktojen maailma

Tarttuessani Hans Roslingin kirjaan, olivat odotukset korkealla hänen omaleimaisen kirjoitustyylinsä osalta. Vaikkakaan Rosling ei itse viimeistellyt kirjaansa, joka ilmestyi aika nopeasti hänen menehtymisensä jälkeen (kirjan viimeistelivät Roslingin perilliset), oli kirja alusta asti mukaansatempaava ja ajatuksia herättävä.
Jordan B. Peterson – 12 Rules for Life

Jordan B. Peterson – 12 Rules for Life

Jordan B. Peterson on Toronton yliopiston psykologian professori ja psykoterapeutti. Matkan varrella hän on tehnyt tutkimusta Harvardin yliopistossa ja hänen päätutkimusalansa ja -fokuksensa on uskonnollisessa psykologiassa ja ideologisissa uskomuksissa. Miten voidaan kehittää persoonallisuutta ja performointikykyämme.
Angela Duckworth – Grit / Sisu

Angela Duckworth – Grit / Sisu

Angela Duckworth on Amerikkalainen psykologi, joka on keskittynyt tutkimusalallaan – meille suomalaisille niin rakkaaseen – käsitteeseen SISU. Duckworty määrittelee sisun (engl. grit) intohimona -päämäärätietoisena sinnikkyytenä, jolla tavoitellaan pitkäaikaista saavutusta ilman suurempaa murhetta matkalla tulevaan kunnioitukseen tai palkintoihin.
John C. Maxwell – There’s no such thing as “business” ethics

John C. Maxwell – There’s no such thing as “business” ethics

Maxwell lataa kovan väittämän heti kirjan otsikossa. Todennäköisesti tarkoituksena on trollata potentiaalista lukijaa.
Alf Rehn – Johtajuuden ristiriidat

Alf Rehn – Johtajuuden ristiriidat

Kirja toimittaa sen, mitä se otsikossaan lupaa. Konkreettisia työkaluja johtamiseen halava lukija tulee kokemaan pettymyksen, mutta itse kirja ja sen tarinat toimivat mentaalisina työkaluina ja peilausalustoina omille kokemuksille.
Josh Waitzkin – The Art of Learning

Josh Waitzkin – The Art of Learning

Kirja on tarina Robert James ”Bobby” Fisherin (1943–2008) elämästä, siitä miten mies pikkupoikana päätyi New Yorkissa Washingtonin aukion puiston shakkipöytiin, ja kuinka hän sieltä kapusi shakin maailmanmestariksi. Josh Waitzkinin kirja ei ole kuitenkaan yksioikoinen, vaan matkaan kuuluu itsetutkiskelua, erilaisia opettajia, vastoinkäymisiä ja oivaltamista.
Mark Roberge – The Sales Acceleration formula

Mark Roberge – The Sales Acceleration formula

Tieto, teknologia ja tulosten seuranta ovat Mark Robergen toiminnan keskiössä. Tuloksia seuraamalla ja pureutumalla tuloksia edeltäneeseen tekemiseen löydämme avaimet toimintamallien muokkaamiseen.
Anders Ericsson and Robert Pool – Peak

Anders Ericsson and Robert Pool – Peak

Anders Ericsson tarkastelee huippusuoritusten anatomiaa kirjassaan Peak. Mitä aineksia tarvitaan, jotta menestymme? Kuka voi menestyä? Miten huipuista tuli huippuja? Hän murtaa kirjassa olettamuksiamme ja uskomuksiamme ja näyttää, kuinka vahvasti menestys on lopulta omissa käsissämme. (Kuva: leotraining.io)
Charles Duhigg – Smarter, Faster, Better – The Secrets of Being Productive in Life and Business

Charles Duhigg – Smarter, Faster, Better – The Secrets of Being Productive in Life and Business

Kirja on laaja ja syvällinen. Se käsittelee motivaatiota, tiimejä, keskittymistä, tavoitteiden asettelua, johtamista, päätöksentekoa, innovaatiota ja kykyämme sisäistää informaatiota. Paketti on siis todellakin kattava, ja sen jokainen käsittelyalue ansaitsisi oman blogikirjoituksensa.
Erik Bertrand Larssen – VAHVA

Erik Bertrand Larssen – VAHVA

Erik Bertnand Larssen, Norjan erikoisjoukkojen entinen komentaja, joka soveltaa elämän oppejaan valmentamalla henkilökohtaista kasvua niin yksilöille kuin yrityksille. Vahva on kirjakavalkadissa miehen kolmas teos.
Phil Knight – Shoe dog

Phil Knight – Shoe dog

Shoe Dog on elämäntarina, joka kietoo yhteen Phil Knightin elämän oppeja, ja sen miten usko oikeudenmukaisuuteen ja kovaan työhön oli pohjana menestystarinalle nimeltä NIKE. Tarinassa summautuu, kuinka samalla kaikki pohja menestykselle tuntuu täysin sattumalta ja tuurilta, mutta lopulta kyse on ehkä kuitenkin tuurin kiteytymisestä yhteen ponnistelujen kanssa, jotka varmistavat todennäköisyyksien toteutumisen.
Laura Pääkkönen – Social Selling

Laura Pääkkönen – Social Selling

Laura Pääkkönen tekee ehdotuksen: voiko yrityksen kilpailuetu löytyä myynnistä? Kilpailuetuna toimisi ylivertainen asiakasymmärrys, jonka pohjalta rakennetaan jatkuvasti kehittyvää asiakaskokemusta. Pääkkönen määrittelee sosiaalisen myynnin olevan digiaikakauteen päivitetty tapa reagoida asiakkaan muuttuneisiin käytäntöihin hankkia tietoa ja ostaa palveluita.
Peter Coughter: The Art of the Pitch

Peter Coughter: The Art of the Pitch

Tämä kirja yhdistää tyylikkäästi tarinankerronnan, myynnin ja esiintymisen. Coughterin mielestä nämä ovat erottamattomasti liitoksissa toisiinsa. Kirja on tasapainoinen kokonaisuus teorian, esimerkkien ja omaan arkeen annettujen selkeiden jalkautusohjeiden välillä.
Doug Lipman – Tarinalla vaikuttaminen

Doug Lipman – Tarinalla vaikuttaminen

Miksi pitäisi olla kiinnostunut tarinankerronnasta? Saatko porukassa oman sanomasi esiin? Kuunnellaanko sinua?
Simon Sinek – Kuinka johtajat inspiroivat joukkonsa toimimaan

Simon Sinek – Kuinka johtajat inspiroivat joukkonsa toimimaan

Simon Sinekin kirja alkaa mukaansatempaavalla tarinalla, joka myös pureutuu suoraan kirjan ytimeen. Tarinassa läpikäydään, miksi Wrightin veljekset onnistuivat ensimmäisenä lentämään. Onnistuivat, vaikka heidän resurssinsa olivat kilpailijoihin verrattuna jopa naurettavat.