Blogitekstit

Joey Coleman – Never lose a customer again

Joey Coleman – Never lose a customer again

Joey Colemanin kirja Never Lose a Customer Again toimi hyvänä herättäjänä miettimään asiakaskokemuspolkua. Onko kaikki kokemuskulmat katettu organisaatiossa? Tietääkö asiakas, millainen matka häntä toimittajan kanssa odottaa? Positiivinen asiakaskokemus voi syntyä vahingossa, mutta sen varaan ei kannata asioita laittaa. Jos asiakaskokemuspolun rakentaminen kuulostaa ajankohtaiselta, niin vahva suositus ko. kirjalle.
Jan Ropponen – Strateginen Kumppani: Näin solmit isoja diilejä ylimmän johdon kanssa

Jan Ropponen – Strateginen Kumppani: Näin solmit isoja diilejä ylimmän johdon kanssa

Jan Ropponen on kirjoittanut kirjan nimeltä Strateginen kumppani. Kirja on varsin mielenkiintoinen herättelijä siitä, mitä strategisen asiakkuuden johtamisen tulisi käytännössä tarkoittaa, ja miten monitahoista ajattelua se vaatii.
Jason Jordan – Cracking the Sales Management Code

Jason Jordan – Cracking the Sales Management Code

Cracking the Sales Management Code on kirja, joka haastaa viemään myynnin johtamisen seuraavalle levelille. Olen vakuuttunut, että kuka tahansa lukija saa tästä kirjasta ainakin yhden uuden kulman myynnin prosesseihin ja mittaamiseen, mitä ei ollut aiemmin tullut ajatelleeksi. Itse sain useamman näkökulman.
Jan Ropponen – Miljoonamyyjä

Jan Ropponen – Miljoonamyyjä

Kuinka sitoutat asiakkaan kumppanuuteen jo ensikeskustelusta alkaen? Miten pidät huolen, että et jää tarjoomasi kanssa pelkäksi hinnoittelun benchmarkiksi? Mm. tästä Jan Ropponen kirjoittaa kirjassaan Miljoonamyyjä. Luen kirjat aina alleviivaustussin kanssa, mitkä kohdat alleviivasin tästä kirjasta.
NIR EYAL – HOOKED

NIR EYAL – HOOKED

Kuinka palvelun/tuotteen ja käyttäjän välille muodostuu koukuttava tapa? Nir Eyalin kirja Hooked – How to Built Habit-Forming Products käsittelee aihetta.
Sami Miettinen ja Juhana Torkki – UUSI NEUVOTTELUVALTA

Sami Miettinen ja Juhana Torkki – UUSI NEUVOTTELUVALTA

Huippuneuvottelija tavoittelee yhteistä tahtotilaa ilmaisevaa sopimusta, joka sitouttaa ja motivoi hyödyllisyytensä kautta ja jonka luonteva hyväksyminen johtaa jatkuvaan neuvottelusuhteeseen. Lue blogitekstistäni summaus Miettisen & Torkin kirjasta Uusi neuvotteluvalta.
Chris Smith – The Conversion Code

Chris Smith – The Conversion Code

Ostamisen muuttuessa jatkuvasti enemmän digitaaliseksi, se pärjää, joka hallitsee inbound-prosessin tehokkaimmin. Chris Smithin kirja The Conversion Code on ehdottomasti lukemisen arvoinen.
John C. Maxwell – There’s no such thing as “business” ethics

John C. Maxwell – There’s no such thing as “business” ethics

Maxwell lataa kovan väittämän heti kirjan otsikossa. Todennäköisesti tarkoituksena on trollata potentiaalista lukijaa.
Mark Roberge – The Sales Acceleration formula

Mark Roberge – The Sales Acceleration formula

Tieto, teknologia ja tulosten seuranta ovat Mark Robergen toiminnan keskiössä. Tuloksia seuraamalla ja pureutumalla tuloksia edeltäneeseen tekemiseen löydämme avaimet toimintamallien muokkaamiseen.
Social Selling, miten hyödynnän myynnissä?

Social Selling, miten hyödynnän myynnissä?

Tämä Laura Pääkkösen kirja on tarkoitettu myyjille ja asiantuntijoille, jotka haluavat kehittyä paremmiksi myynnissä ja jotka palvelevat asiakkaita siellä missä he vaikuttavat.
Laura Pääkkönen – Social Selling

Laura Pääkkönen – Social Selling

Laura Pääkkönen tekee ehdotuksen: voiko yrityksen kilpailuetu löytyä myynnistä? Kilpailuetuna toimisi ylivertainen asiakasymmärrys, jonka pohjalta rakennetaan jatkuvasti kehittyvää asiakaskokemusta. Pääkkönen määrittelee sosiaalisen myynnin olevan digiaikakauteen päivitetty tapa reagoida asiakkaan muuttuneisiin käytäntöihin hankkia tietoa ja ostaa palveluita.
Peter Coughter: The Art of the Pitch

Peter Coughter: The Art of the Pitch

Tämä kirja yhdistää tyylikkäästi tarinankerronnan, myynnin ja esiintymisen. Coughterin mielestä nämä ovat erottamattomasti liitoksissa toisiinsa. Kirja on tasapainoinen kokonaisuus teorian, esimerkkien ja omaan arkeen annettujen selkeiden jalkautusohjeiden välillä.
Doug Lipman – Tarinalla vaikuttaminen

Doug Lipman – Tarinalla vaikuttaminen

Miksi pitäisi olla kiinnostunut tarinankerronnasta? Saatko porukassa oman sanomasi esiin? Kuunnellaanko sinua?
Dan Ariely – Predictably Irrational

Dan Ariely – Predictably Irrational

On kiehtovaa, ja osin jopa mystistä, kuinka ihmismieli käyttäytyy. Se, mikä teoriassa voi kuulostaa itsestään selvältä, ei välttämättä toteudukaan käytännössä. Dan Arley saa kolmeen ja puoleensataan sivuun mahdutettua lukuisan määrän mielenkiintoisia tarinoita, jotka demonstroivat hyvin konkreettisesti, kuinka meidän käyttäytymisemme on lopulta hyvin ennalta-arvattavaa.
Dr. Frank Lunz – Words That Work

Dr. Frank Lunz – Words That Work

Tohtori Frank Lunz on rakentanut teoksen vaikuttamisesta. Hän on tutkinut vaikuttavan kielen elementtejä, ja millaisilla sanoilla on kommunikaatiossa merkitystä.
Mika D. Rubanovitsch – Haasteena myynnin johtaminen

Mika D. Rubanovitsch – Haasteena myynnin johtaminen

Lähdin hakemaan seuraavaa vaihdetta tiimini myynnin eteenpäin viemiseksi ja tällä kertaa käännyin Rubanovitschin puoleen. Ruban, kuten hänet tuttavallisemmin tunnetaan, kirja Myy enemmän, myy paremmin minulla oli jo luettuna ja intouduin käymään katsomassa herraa myös livenä Hartwall-areenalla.
Kaikki markkinoijat ovat valehtelijoita

Kaikki markkinoijat ovat valehtelijoita

Seth Godin on markkinoinnin menestynyt kirjailija. Hän on julkaissut 18 teosta 35 eri kielelle. Godinin blogi on yksi maailman suosituin markkinoinin blogi. Kirjassaan kaikki markkinoijat ovat valehtelijoita pureudutaan tarinoihin.
Psykologisia vaikuttamisen keinoja kotiin ja töihin

Psykologisia vaikuttamisen keinoja kotiin ja töihin

Petri Parvinen on Suomen ensimmäinen myynnin johtamisen professori. Kirjassaan Myyntipsykologia hän yhdistää viimeisintä myynnin tutkimusta ja soveltaa sitä käytäntöön.
Haluatko oppia käyttämään myyntipsykologiaa? Tässä 3 avainasiaa myyntiosaamisen kasvattamiseen.

Haluatko oppia käyttämään myyntipsykologiaa? Tässä 3 avainasiaa myyntiosaamisen kasvattamiseen.